אודות לגונה לגונה מלכותי לגונה פאטיו לגונה חוויה קולינארית לקוחות מרוצים לגונה ברשת

יום ראשון, 14 במרץ 2010

לגונה על החוף - איך לבחור תקליטן לאירוע שלכם?

משה דר, די ג'יי הבית של לגונה על החוף, יסביר לנו איך לבחור תקליטן לאירוע שלנו.
משה הוא אחד התקליטנים המובילים ביותר בארץ, עם ניסיון של למעלה מ-12 שנים בתחום התקליטנות לאירועים.

משה, אז הדי ג'יי הוא באמת אלוהים?
וואי, יהרגו אותי על התשובה אבל זה נכון. לטעמי הדי ג'יי הוא בראש הרשימה לפני האוכל, האולם או גן האירועים. לדעתי ללא המוסיקה המתאימה האירוע שלכם ישעמם, סך הכל אנשים באים לשמוח ולרקוד אחר כך מגיע כל השאר האוכל האולם ...
אם כך לשאלתך, הדי ג'יי הוא בהחלט האלוהים!



איך בוחרים די ג'יי (תקליטן)?
יש כמה דרכים נכונות לבחור תקליטן, הדרך המסורתית היא מפה לאוזן. מישהו אמר לכם לכו אל ... זה נחמד אבל עדיין אני מאמין שעדיף לראות את התקליטן בפעולה. לכן אם יצא לכם לראות תקליטן באירוע מסוים ונהניתם, או במידה ואתם הולכים לתקליטן, אל תתביישו לבקש לראות אותו בפעולה. בכל פעם שזוג מבקש לראות אותי בעבודה אני מתרגש מחדש. זה מכניס לי אנדרנלין, מעבר להתרגשות באירוע הקיים יש את ההתרגשות של הכיבוש, ממש כמו בדייט הראשון.


יש כל כך הרבה תקליטנים לא מקצועיים בשוק היום, אז איך באמת ניתן לזהות חובבנים בתחום הזה?
כשאתם באים לדי ג'יי לפגישת הכירות תסתכלו טוב טוב מסביב.
האם הוא מדבר אלכם בגובה העיניים? האם הוא קורא אתכם מספיק טוב?
האם הוא עדכני? סוג המוסיקה, המערכות שאיתן הוא עובד...תכינו שיעורי בית לפני שאתם באים אליו: מוסיקה עדכנית, מערכות תאורה וסאונד שמובילים בעולם התקליטנות!
כשאתם באים מוכנים (וזה נוגע לכל בעל מקצוע), יש לכם את הכוח להשפיע על מהלך הפגישה ולזהות חובבנים.
תקליטן חובבן יסתבך ולא יוכל לתת לכם תשובות הולמות לשאלות שלכם, מה שיעורר בכם אינסטינקטיבית את תחושת הבלוף. לעומת זאת אם תגיעו לדי ג'יי מקצועי, אוטומטית הוא ידע את סוג הז'אנר שאתם שיכים לו. הוא יציג לכם את המוסיקה הכי עדכנית הוא יזמין אתכם לראות אותו בפעולה . די ג'יי טוב מתפאר בסוג הציוד שלו, זה כמו אישה יפה, אתה יוצא איתה ואתה רוצה שכולם יראו שהיא שלך. אני לדוגמא משתמש בציוד הכי חדיש והכי איכותי שיש היום: מערכות הגברה של E.A.W שנחשבות לטובות בעולם.

אז הלכנו לראות אותו בפעולה למה לשים לב?
אוקיי, דבר ראשון שימו לב לאירוע . זה לא משנה סוג האירוע הדי ג'יי צריך להרים את הקהל גם אם זאת לוויה. שלא יבוא ויספר לכם סיפורים " באתם בערב חלש כי כולם זקנים כאן", התפקיד של התקליטן הוא להחיות את הערב ולקרוא את המוזמנים שלו. אם הוא לא מצליח יש כאן בעיה!
דבר שני אל תבואו לשתי דקות ותגידו אחלה. קחו כסא שבו לחצי שעה עד שעה (אם בא לכם תרקדו), תקשיבו למוסיקה אם היא עדכנית, אבל אל תשכחו שבעל האירוע אולי הזמין סוג מוסיקה שיכולה להיות שונה מהטעם שלכם.
דבר שלישי תקשיבו לסאונד. זה אחד הדברים החשובים ביותר. לא פעם שמעתי אירועים של אחרים שהסאונד היה פשוט גרוע. לא אתם לא מוצארט אבל עדיין זה לא נעים אם כל הערב נשמע עם רחשים וצילצולים.
דבר רביעי תסתכלו אם התקליטן שלכם שולט על התאורה. יש מקומות שהתקליטן לא שולט בתאורה ולכן היא לא מסונכרנת עם המוסיקה. אתם מקבלים האוס עם תאורה של ואלס.
די ג'יי טוב שולט בתאורה דרך המערכות שלו.
דבר חמישי ואחד החשובים ביותר תשימו לב אם הדי ג'יי שלכם עובד ידני או שהוא שם דיסק ונשען אחורה. אם כן למה שלא תביאו את סבא שלכם שיתקלט לכם את האירוע?!!!.
די ג'יי טוב עובד על המערכות שלו ידני, זאת אומרת הוא מבצע פעולות ידניות מול המיקסר שלו סקראצ' ועוד .

אחלה, בחרנו את הדי ג'יי שלנו מה עכשיו?
דבר ראשון מזל טוב! צעד קטן לכם צעד גדול לאירוע שלכם.
עכשיו מה שאתם צריכים זה לאסוף מידע : סוג המוסיקה שאתם רוצים לאירוע שלכם, שיר כניסה לחופה, שיר אחרי החופה, שיר ריקוד חתן וכלה ועוד.
כמה שתגיעו מוכנים כך זה יקל על העבודה של הדי ג'יי שבחרתם.
אחרי שסיימתם לאסוף את המידע, תקבעו פגישה על התקליטן שלכם.
די ג'יי טוב יוכל לייעץ לכם אם סוג המוסיקה שבחרתם היא טובה או לא. כן ואני לא מפחד לומר לזוגות שבאים אלי גם לא! יש רגעים שצריך לתת למקצוען את הבמה. אם אני רואה שהזוג בחר מוסיקה ישנה ולא ממש מתאימה לסוג האירוע אני דואג לומר להם לא מתאים.
יש זוגות שמגיעים מוכנים ויש כאלו שזקוקים לליוי. במקרים כאלו אני יושב עם הזוג צמוד ומלווה אותם את כל הדרך בבחירת המוסיקה עד לאירוע עצמו.
בנוסף למרות מה שהוזמן מראש, יש סיכוי שסוג זה של מוסיקה לא ממש יעבוד במהלך האירוע. בסיטואציה כזו נכנס הדי ג'יי המקצועי לפעולה. תפקידו, לקרוא את האירוע ולמצוא את סוג המוסיקה, שתקים את הקהל מהכיסאות. יש מיקרים מסוימים שזה קשה לדוגמא: באחד האירועים שעשיתי, במהלך הערב היה גמר האח הגדול, כל הקהל ישב מחובר לניידים שלו כדי לראות מי ינצח. אז אתה מתמרן כדי להקים את האולם על הרגליים ולנסות לנתק את הקהל מהנייד. כשזה מצליח תחושת הסיפוק היא גדולה אתה חוזר לבית עם חיוך על הפנים ממש כמו נפוליאון "אני ניצחתי את האח הגדול"!


מהי סוג המוסיקה המובילה היום באירועים?
האמת זה מתחלק, יש את הזוגות שמעדיפים מזרחי, שהולך היום נורא חזק אפילו באירועים אשכנזים. בדרך כלל הזוגות מעדיפים לפתיחה, כל מיני רימקסים חדשניים של מיקסים מזרחיים או דאנס ים תיכוני. במהלך הערב עוברים לרימיקסים של שנות השמונים שגם הולך היום טוב. ובחלק של האפטר פארטי יש את מוסיקת האוס.
אבל שוב זה תלוי בזוג וזה תלוי הערב עצמו. אני אישית לא אוהב להיות מקובע. אם אני רואה שמשהו הולך אז למה להרוס?!!!


שיר כניסה לחופה?
הייתה תקופה שאנשים בחרו את השירים הישנים כמו "נשבע" של חיים משה. אבל היום זה נשמע כמו טקס סיום טירונות אז זה עבר מעולמנו.
אחר כך באה תקופה של כל מיני בחירות הזויות, כמו להקת הדלתות עם טאצ' מי.
אבל היום זוגות בוחרים את במוסיקה לחופה עם חיבור ריגשי ליהדות. חלקם בונים ברכות מוקלטות על רקע נעימה מסויימת ויש כאלו שמעדיפים להכנס לחופה, על רקע של שופרים.
השירים שהולכים חזק היום הם: "שיר למעלות" או "אם אשכחך ירושלים".
שוב זה תלוי בזוג במקרה של החופה אני פחות מתערב ונותן להם להיות אחראים על החלק הרגשי, במידה והם מתלבטים אז אני נכנס לתמונה ומייעץ להם.


ריקוד חתן וכלה?
שוב רוב הזוגות מגיעים עם שיר מוכן. יש להם שיר משלהם מאז שהכירו או איזה משהו ריגשי שהם אוהבים. הרבה זוגות מחפשים את הרגש והמילים לשיר. למרות שיש לפעמים אני חייב להודות בחירות מוזרות של שירים שנשמעים נורא ריגשיים, אבל אם הזוג היה יודע מה מילות השיר הוא היה מתעלף. אחד הדברים שבאמת הפריעו לי בעבר ואני חייב לומר זאת כאן "רבותיי אניגמה זאת מוסיקה לטקסי השכבה" ראו הוזהרתם!!! אני את שלי אמרתי.
אבל לעיניננו, כמו שאמרתי יש חזרה למקור ולמוסיקה העברית וזה נורא כייף.
משה פרץ - "אני נשבע לך", שלומי שבת- "שתדעי" אייל גולן ועוד...
ויש כאלו שמעדיפים לועזית שזה גם יפה.




אז מה עדיף אולם או גן אירועים?
אני לא רוצה להכנס לפוליטיקה והמלחמה שבין אולם לגן אירועים. אבל אין ספק שאיכות הסאונד באולם הוא טוב יותר מגן אירועים. נכון שיש אולמות שהאקוסטיקה שלהם נוראית אבל אצלנו בלגונה על החוף יש הרבה יתרונות אחד היתרונות הבולטים ביותר הוא התקרה הפחות גבוהה משאר האולמות. זה בנוסף לציוד המקצועי שנותן לאירוע חוויה מוסיקאלית מצויינת.
מה גם שגני אירועים מגבילים את הסאונד מחשש לשרפת המערכות או מהפרעה לאוכלוסיה שגרה בסמוך לגן. בדרך כלל בגנים המוסיקה היא עמומה. זאת בחירה של בני הזוג אם הם רוצים לשמוע את המוסיקה כמו ששומעים בהופעות בפארק ממרחק של קילומטר או לשמוע איכות כמו מדיסק. זה כמו לבחור לנסוע במרצדס או בחיפושית אומנם שתיהן גרמניות אבל עדיין...

יש לך עוד טיפים לתת לזוגות שלנו?
דבר הראשון תנו לתקליטן שלכם גם יד חופשית, הוא יודע מה הוא עושה.
דבר שני לפני הערב תבחרו מישהו אחד, חבר או בן משפחה שיהיה הגורם המקשר עם הדי ג'יי שלכם.
אין דבר יותר גרוע מתחנת אוטובוס של אנשים על הבמה של התקליטן. זה מפריע ומוציא מהריכוז.
מה גם שאני לא מתיחס לבקשות. אם יש לכם בקשות סמנו לאיש הקשר והוא יגיע אלי.
דבר שלישי אל תתפשרו על איכות, בידקו את הדיי ג'יי שלכם תקשיבו לו תראו עם איזה מערכות הוא עובד.
דבר רביעי הרבה זוגות הולכים למצוא תקליטן באיזור המרכז "למהההההההההה" יש לכם אחלה תקליטנים באיזור הדרום והשפלה, במחירים אטרקטיביים. הם מקצועים לכל דבר אולי אפילו יותר מרוב התקליטנים במרכז. (זה טיפ גם לאלו שנמצאים במרכז).
דבר אחרון תהנו, אל תתחילו לדאוג "אוי מה זה? מה הוא שם?...". יש זוגות שבלחץ האירוע הם מתחילים לדאוג שהתקליטן שינה את סוג המוסיקה, במקום לדאוג תסתכלו על הרחבה ותראו את כולם רוקדים ונהנים. מרבית הזוגות מגיעים אלי אחרי האירוע, לאחר שראו את הוידאו ומתנצלים שבילבלו לי את השכל במהלך האירוע.

אז מה עדיף- תקליטן מדבר או שותק?
חחח
דיברתי מספיק בראיון הזה...

משפט לסיום
בואו לראות אותי בכל ערב ב- "לגונה על החוף", חוף לגונה, טיילת הקשתות, אשדוד.
שיתוף אינדקס שימושון לגונה בטוויטר לגונה ביוטיוב